نقش سزارین در ایجاد آلرژی

 

انسان امروز صرفنظر از اینکه حکمتی بزرگ در طبیعت و شیوه ها و الگو های طبیعی وجود دارد . شیوه های طبیعی زندگی خود را یکی پس از دیگری به فراموشی سپرده و یا سعی درایجاد روش های تازه تر در زندگی اش دارد.
پیشرفت علم و تکنولوژی دست انسان را در تغیبیر این شیوه ها باز گذاشته و هر چند ممکن است موارد انگشت شماری مزیت های ظاهری وجود داشته باشد اما قابل مقایسه با حکمت الهی موجود در پدیده های طبیعی نیست . به عنوان مثال یکی از این شیوه های شایع بخصوص در کشور خودمان، سزارین به جای زایمان طبیعی است. به غیر از موارد تجویز شده توسط پزشک متخصص بهترین شیوه زایمان، همان زایمان طبیعی است. علاوه بر تمامی حسن هایی که این روش دارد در زمینه مقاومت در برابر بعضی از بیماریها به دلیل تاثیرات عاطفی بدو تولد و تاثیر بر شیر دهی نیز بی تاثیر نیست .
از آنجا که سزارین مانع ایجاد ارتباط عاطفی نوزاد در بدو تولد با مادر است و روند شیردهی را مختل می کند، از این رو نوزادان سزارینی بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلرژی هستند به نظر متخصصان، شیرمادر حاوی مواد مغذی است که بدن نوزاد را در مقابل عوامل آلرژی زا مقاوم می کند از این رو در صورتی که به هر دلیلی نوزاد از شیر مادر محروم شود، بیشتر در خطر ابتلا به بیماری هایی همچون آلرژی قرار می گیرند. عمل سزارین یکی از موانع شیردهی مادر در بدو تولد نوزاد می باشد . در زایمان طبیعی امکان شیردهی نوزاد در دو ساعت اولیه بدو تولد که به ساعت طلایی موسوم است فراهم می شود، زیرا اختلالی در ایجاد ارتباط عاطفی بین مادر و نوزاد به وجود نیامده به این ترتیب روند شیردهی سیرطبیعی خود را طی می کند و در آینده نیز مادر در شیردهی نوزاد با مشکلی روبرو نخواهد شد. اما در عمل سزارین به دلیل ایجاد وقفه در ارتباط مادر و نوزاد در دو ساعت طلایی بدو تولد، شیردهی صورت نمی گیرد. از این رو نوزادان حاصل از عمل سزارین به دلیل برخوردار نبودن از شیردهی طبیعی بیشتر در خطر ابتلا به آلرژی هستند.

** نامه ای عجیب و غریب**

 
محبت شدیدی که سابقا ابراز میکردم
دروغ وبی اساس بود و در حقیقت نفرت به تو
روز به روز زیادتر میشود و هرچه بیشتر ترا میشناسم
پستی و وقاحت تو بیشتر در نظرم آشکار میگردد.
در قلب خود احساس میکنم که ناچارباید
از تو دور باشم و هیچگاه فکر نکرده بودم که
شریک زندگی تو باشم زیرا ملاقاتهاییکه اخیرا با تو کردم
طبیعت و زمانه روح پلیدت را آشکار ساخت و
بسیاری از اخلاق و صفات تو را به من شناساند و میدانم که
خشونت طبع و تند خوئی ترا بدبخت خواهد کرد.
اگر عروسی ما سر بگیرد مسلما همه عمر خود را با تو
به پریشانی و بد ختی خواهم گذراند و بدون تو عمر خود را
در نهایت شادکامی طی خواهم کرد در نظر داشته باش که روح من
هیچگاه بتو رام نخواهد شد و نفرت و کینه ام پیوسته
متوجه تواست این نکته را باید در نظر داشته باشی و بدانی که
از تو میخواهم آنچه را که گفته ام شوخی و مسخره نکنی و بدانی که
این نامه را از صمیم قلب مینویسم و چقدر تاسف میخورم اگر
باز هم در صدد دوستی با من باشی با نهایت نفرت از تو میخواهم
که از پاسخ دادن به این نامه خودداری کنی زیرا نامه های تو سراسر
مهمل و دروغ است و نمیتوان گفت که دارای
لطف و حرارت میباشد بطور قطع بدان که همیشه
دشمن تو هستم و از تو بشدت متفنر هستم و نمیتوانم فکر کنم که
دوست صمیمی و وفادار تو هستم
 
دوست خوبم
اگر میخواهی بدانی که راز این نامه چه بوده است نامه را یک بار دیگر یک خط در میان بخون
امیدوارم اوقات خوبی داشته باشید